Studie: robo-advisors zorgt voor betere service en lagere kosten

De studie vindt je hier, of via directe download.

Ik vermeld alvast de conclusie (vrij vertaald naar het Nederlands):

Geconfronteerd met een breed aanbod van diensten die een vergelijkbare basisaanbod aan vermogensbeheer aanbieden, zal de klant uiteindelijk op zoek gaan naar de niet-repliceerbare, volledig gepersonaliseerde aanbieder.

De evolutie van robotisering kan, als dit scenario de overhand heeft, leiden tot twee grote veranderingen: toename van het algemene – maar nog steeds algemene – kwaliteit van tools, en scherpe daling van de kostprijs van het vermogensbeheer voor de klant.

De klant blijkt dus de winnaar te zijn van de introductie van gerobotiseerd vermogensbeheer, en zal hopelijk nog steeds de keuze hebben tussen zeer goedkoop, hoogwaardig gerobotiseerd beleggingsadvies, of iets duurder, ook hoogwaardige maar een meer holistische service met een warmere en menselijke opvolging.

Ook een robo-belegger? Deel je mening met ons

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.